Χείρα βοηθείας τείνει η Τουρκία στην Αίγυπτο, σχετικά με το πρόβλημα που έχει προκύψει στη Διώρυγα του Σουέζ. Όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, η Άγκυρα μπορεί να στείλει το πλοίο της «Nene Hatun» για να βοηθήσει ώστε να ανοίξει και πάλι η διώρυγα.
Είναι προφανές πως η Άγκυρα επιδιώκει προσφάτως να επανορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Αίγυπτο έπειτα από χρόνια εχθρότητας.
Η διέλευση μέσω ενός από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους διαύλους στον κόσμο έχει αποκλειστεί από την Τρίτη (23/3) από το 400 μέτρων πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given». Οι προσπάθειες να αποκολληθεί μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες εν μέσω κακοκαιρίας. Το θετικό είναι ότι το πλοίο είναι σε καλή κατάσταση και δεν έχει υποστεί ζημίες.
Αντίθετα με τις προβλέψεις για εβδομάδες, ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
Μέχρι στιγμής για την απεμπλοκή του πλοίο, ο συνδυασμός αυτών των μεθόδων φαίνεται να μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
- Με ρυμουλκά και υποστηρικτικά πλοία γύρω του
- Με βυθοκόρηση
Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει το σκάψιμο άμμου γύρω από το πλοίο - Με την αφαίρεση φορτίου και καυσίμων.
Ακόμα και με το συνδυασμό αυτών των τριών, η απομάκρυνση κρίνεται ότι μπορεί να κρατήσει εβδομάδες. Από μόνες τους, οι μέθοδοι δεν φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα.
Πλοία που είναι κολλημένα πίσω από το «Ever Given», θα γυρίσουν πίσω στο Λιμάνι Σουέζ για να απελευθερωθεί το κανάλι. Ταυτόχρονα η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων στον κόσμο, η A.P. Moller Maersk δήλωσε ότι σκέφτεται να μετακινηθεί γύρω από την Αφρική, βάζοντας πέντε με έξι περισσότερες μέρες στο ταξίδι των πλοίων της. Όσον αφορά τα αναλώσιμα προϊόντα, μπορούν να αποσταλούν με αεροπλάνα και τρένα.
Σχετικά με το οικονομικό κομμάτι, υπολογίζεται ότι ο αποκλεισμός εμποδίζει τη μεταφορά αγαθών με κόστος περίπου 7.6 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το γνωστό επιστημονικό περιοδικό Lyod’s list.