Ντεμπούτο έκανε την Κυριακή το click away, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν φέτος οι εορταστικές αγορές, με την παραλαβή των προϊόντων από τον εξωτερικό χώρο των καταστημάτων, έπειτα από συνεννόηση.
Πρόκειται για ένα μέτρο που στην ουσία δεν ανοίγει τη λιανική, αλλά έχει ως στόχο να σώσει κάτι από τον τζίρο των γιορτών και να αποφορτίσει τις ταχυμεταφορές.
Τα καταστήματα υποδέχθηκαν τους πελάτες στις εισόδους, έχοντας την παραγγελία τους, αλλά και το POS προκειμένου να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή. Σχεδόν παντού βρίσκονταν αντισηπτικά.
Τα τρία βήματα του click away:
- Η παραγγελία πραγματοποιείται είτε ηλεκτρονικά, μέσω του e-shop του καταστήματος (και η πληρωμή γίνεται επίσης ηλεκτρονικά), είτε τηλεφωνικά (και η πληρωμή γίνεται αργότερα με POS στο εξωτερικό του καταστήματος).
- Για την παραλαβή οι καταναλωτές πρέπει να στείλουν SMS τον αριθμό 2 στο 13033. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να έχουν το έντυπο-βεβαίωση κίνησης ή χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης.
- Πέρα από την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο που ισχύει γενικά για τις μετακινήσεις, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής ή απόδειξη αποστολής μηνύματος SMS από το κατάστημα όπου έγινε η παραγγελία. Η επιχείρηση από τη μεριά της θα πρέπει να ορίσει μια συγκεκριμένη ώρα παραλαβής.
Αντιδρούν οι έμποροι
Χαμένος «οριστικά και αμετάκλητα» θεωρείται ο εορταστικός τζίρος από πολλούς επιχειρηματίες, καθώς το σχεδόν άνοιγμα της αγοράς με τη μέθοδο του click away πιστεύεται ότι ευνοεί μόνο τους μεγάλους παίκτες της αγοράς.
«Καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει» εκτιμά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
Από τη μεριά το ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης εκτίμησε ότι μόλις το 10% των επιχειρήσεων θα μπορέσει να εφαρμόσει το μέτρο, και σίγουρα όχι τα χιλιάδες συνοικιακά καταστήματα.