Εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δυναμικές δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.
Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), που έφτασε στο μηχανοστάσιο στη Θεσσαλονίκη το απόγευμα του Σαββάτου, δύο ημέρες νωρίτερα από το προγραμματισμένο, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παραλαβής, η οποία θα ακολουθηθεί από στατικές δοκιμές.
Στη συνέχεια θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.
Η διαδρομή του τρένου από το Σαβιλιάνο στη Θεσσαλονίκη
Το τρένο, που επρόκειτο να φύγει από την Ιταλία για την Ελλάδα στις 4 Ιανουαρίου, ξεκίνησε τελικά από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιούργησε ο καταστροφικός σεισμός στην Κροατία.
Διέσχισε τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία και τα Σκόπια συρόμενο σε κάθε χώρα από ηλεκτράμαξες. Στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter».
Για τη «φιλοξενία» και τη συντήρηση των ETR 470 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε την εκτεταμένη αναβάθμιση του μηχανοστασίου της στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, όπως σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας, θα είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες (νέος μηχανολογικός εξοπλισμός, έργα πολιτικού μηχανικού, κτλ.), που βρίσκονται στην τελική φάση.
Επίσης, στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί έως το παρθενικό δρομολόγιο της 25ης Μαρτίου θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).
Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Τα άλλα τέσσερα ETR 470 που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.
Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο
Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά.
Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χλμ την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα κινούνται με 160 χλμ την ώρα.
- Αναδημοσίευση από το ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλ. Γ.