Μετά από σχεδόν ενάμιση μήνα υποχρεωτικού λουκέτου λόγω της πανδημίας, χθες άνοιξαν και πάλι 66.000 εμπορικές επιχειρήσεις, που πλέον είναι προσαρμοσμένες στη νέα πραγματικότητα η οποία περιλαμβάνει μάσκες, αντισηπτικά, περιορισμό πελατών εντός του καταστήματος, και άτμισμα ή απολύμανση των προϊόντων .
Ο καλός καιρός σε συνδυασμό με την ψυχολογία των πελατών, που έδειξαν να ανυπομονούν για μια βόλτα στα μαγαζιά, είχαν σαν αποτέλεσμα να υπάρξει αυξημένη κίνηση.
Μετά από εβδομάδες περιορισμού στο σπίτι, αρκετοί ήταν αυτοί που κατέβηκαν στις εμπορικές πιάτσες, ακόμα και για να κάνουν έρευνα αγοράς, μιας και μέχρι τις 15 Μαΐου είναι σε ισχύ η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος. Θετικά φαίνεται να λειτούργησε το γεγονός ότι παραμένουν κλειστά τα καταστήματα εστίασης, και συνεπώς οι επιλογές για τους… εξοδούχους είναι πιο περιορισμένες. Ρολά ανέβασαν και ορισμένα καταστήματα σε εμπορικά πάρκα και χωριά –βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει ανεξάρτητη είσοδος–, παρά το γεγονός ότι τα εμπορικά κέντρα δεν έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους.
Πάντως, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών τονίζει ότι η αναμενόμενη αυξημένη κίνηση δεν συνδυάστηκε με εντυπωσιακά έσοδα, μιας και οι πωλήσεις της πρώτης ημέρας είχαν αρνητικό πρόσημο. «Διατηρούμε την αισιοδοξία μας για το υπόλοιπο της εβδομάδας» επισημαίνει.
Ουρές έξω από τα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων σχηματίστηκαν και στη Θεσσαλονίκη, όμως, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης Παντελής Φιλιππίδης, η προσέλευση του κόσμου δεν μεταφράζεται σε τζίρο. Ακόμα, περιγράφει μικρομεσαίους καταστηματάρχες που «βαράνε μύγες».
Με εξαίρεση τα καταστήματα οικοδομικών υλικών και κατασκευών που ανοίγουν στις 7:00, τα υπόλοιπα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν στις 10:00. Ωστόσο, πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις ανακοίνωσαν ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 15:00, γεγονός που συνδέεται με τις δυσκολίες στη διαχείριση της απόδοσης των καταστημάτων σε αυτή τη μεταβατική φάση, όπου επιχειρείται όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος λειτουργίας. «Ένα ευέλικτο ωράριο ευνοεί την προστασία του προσωπικού αλλά και των καταναλωτών», λένε στη Ναυτεμπορική παράγοντες της αγοράς.