Οι σύγχρονες τάσεις αλλά και το γρήγορα μεταβαλλόμενο τοπίο λόγω της παγκοσμιοποίησης απαιτούν ταυτόχρονα και σύγχρονες προσεγγίσεις όσον τη διπλωματία και την εξωτερική πολιτική. Θεωρώντας πως η Κύπρος πάντοτε διατηρούσε εξωστρεφή πολιτική σε ό,τι αφορά τις ξένες επενδύσεις και την οικονομική της ανάπτυξη, τώρα με τις εξελίξεις και την επαναφορά στην ανάπτυξη χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε η δημιουργία του λεγόμενου nation branding.
Αυτό με απλά λόγια σημαίνει τη δόμηση εικόνας και τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας και χαρακτήρα σε σχέση με το μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης το οποίο μέσα από την εξωτερική πολιτική θα πρέπει να προωθηθεί.
Το ΥΠΕΞ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και το Εμπορίου, και σε συνάρτηση με την εθνική στρατηγική και πολιτική για ανάπτυξη που θέλει να ακολουθήσει η κυβέρνηση, θα πρέπει να προχωρήσει σε στοχοθέτηση σε σχέση με τις δράσεις οικονομικής διπλωματίας και τα αποτελέσματα που θέλουμε να πετύχουμε. Θέλω να πιστεύω πως η κυβέρνηση θα ανοίξει και θα προωθήσει νέους τομείς ανάπτυξης πέρα των παραδοσιακών, οι οποίοι θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από δράσεις οικονομικής διπλωματίας. Είναι ανάγκη ουσιαστικά να γίνει κάτι τέτοιο μιας και η παραμονή σε παραδοσιακούς τομείς ανάπτυξης δεν συνάδει με ένα σύγχρονο κράτος που πρέπει να διαχειρίζεται και να μειώνει τα ρίσκα με τον «εμπλουτισμό» του ΑΕΠ του. Συστημικοί κίνδυνοι για την οικονομία ελλοχεύουν με οποιοδήποτε οικονομικό μοντέλο στηρίζεται σε μόνο δύο ή τρεις τομείς.
- Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου του Σταύρου Αγγελίδη στην ιστοσελίδα της εφημερίδας Φιλελεύθερος.