Το ξεκάθαρο ενδιαφέρον της ελληνικής πολιτείας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών των ελληνικών σχολείων στην Αίγυπτο, εξέφρασε ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για θέματα Αποδήμου Ελληνισμού Τέρενς Κουΐκ, σε επιστολή που απέστειλε προς την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου (ΕΚΚ).
Σύμφωνα με την Κοινότητα, το σήμα κινδύνου ελήφθη από τον υφυπουργό «με άμεση επέμβαση και στήριξη» στο σχετικό αίτημα της ΕΕΚ.
Συγκεκριμένα, ο Τ. Κουίκ σε επιστολή (την οποία κοινοποίησε και στον πρόεδρο της ΕΚΚ Χρήστο Καβαλή) που έστειλε σήμερα προς την υφυπουργό Παιδείας Μερόπη Τζούφη αναγνωρίζει το επείγον του αιτήματος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου για την άμεση κάλυψη των κενών θέσεων στους εκπαιδευτικούς, γεγονός που θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών σχολείων της Αιγύπτου.
Επίσης, ο Τ. Κουίκ ζητά από την Μ. Τζούφη να επιληφθεί άμεσα του θέματος. Ζητά δε τον καθορισμό ημερομηνίας προκειμένου να υπάρξει τριμερής συνάντηση, στην οποία θα είναι παρών ο ίδιος, η Μ. Τζούφη και ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου.
Σημειώνεται, ότι, ο υφυπουργός κοινοποιεί την επιστολή του και προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, τη συντονίστρια Εκπαίδευσης Β.Α και Μ.Α δρ Μ. Κουμαριανού, τον γενικό πρόξενο της Ελλάδας στο Κάιρο Γιώργο Δασκαλόπουλο. Επίσης, ενημερώνει και το διπλωματικό γραφείο του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά.
Υπενθυμίζεται ότι στις επιστολές της ΕΚΚ καταγράφονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά σχολεία στην Αίγυπτο και προτείνονται λύσεις για την ομαλή λειτουργία τους. Στις ίδιες επιστολές η ΕΚΚ εκφράζει την αγωνία της για τη διατήρηση και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και τονίζει την εθνική αποστολή που έχει για την διατήρηση της ιστορικής ελληνικής ομογένειας στην Αίγυπτο.
Μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά στην επαναλαμβανόμενη, σχεδόν κάθε χρόνο, έλλειψη ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς για απόσπαση στην Αίγυπτο δεδομένου ότι στον τελικό πίνακα αποσπάσεων που ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες, από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, υπήρξε μόνο ένας ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δάσκαλος) και έξι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλοι γαλλικής φιλολογίας).