Κανείς δεν γνωρίζει το παρελθόν του Τομπί, αλλά ούτε πώς βρέθηκε στην αυλή ενός Δημοτικού Σχολείου της Σμύρνης, στην Τουρκία, που έμελλε να αλλάξει τη σχολική καθημερινότητα των παιδιών και να γίνει γνωστός σε όλη τη χώρα ως «ο πορτοκαλής γάτος – μαθητής» της 3ης, αφού εκεί βρήκε την πολυμελή οικογένειά του, στην οποία ανήκει πια ολοκληρωτικά.
Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή.
Ο Τομπί, ένας πορτοκαλής και πολύ χαριτωμένος γάτος, εμφανίστηκε μια μέρα από το πουθενά στην αυλή ενός Δημοτικού Σχολείου στην περιοχή Μπαϊρακλί της Σμύρνης. Σε αντίθεση με τους άλλους αδέσποτους γάτους που ζούσαν εκεί, εκείνος επιζητούσε το χάδι των παιδιών, τριβόταν στα πόδια τους και τους έδειχνε την αγάπη του με μικρές ή μεγάλες επιδείξεις τρυφερότητας.
Αλλά ο Τομπί δεν σταμάτησε εκεί. Μια μέρα μπήκε στην αίθουσα διδασκαλίας της Γ΄ τάξης και παρέμεινε εκεί ανάμεσα στους 33 μικρούς μαθητές να παρακολουθεί μαζί τους το μάθημα, το οποίο ως διά μαγείας απέκτησε περισσότερο ενδιαφέρον για τα παιδιά, τα οποία έδειχναν πολύ πιο χαρούμενα με την παρουσία του τετράποδου αίλουρου φίλου τους στην τάξη, ενώ τα προσωπάκια τους έλαμπαν που μοιράζονταν μ’ αυτό το υπέροχο πλάσμα τα ίδια θρανία.
Όλα τα παιδιά από την πρώτη στιγμή δέχτηκαν και αγκάλιασαν τον Τομπί, και μέρα με τη μέρα τούς είχε γίνει απαραίτητος και η καλύτερη παρέα στην τάξη.
Κι έτσι ο Τομπί με το σπαθί του έγινε μέλος της Γ΄ τάξης της Οζλέμ Πινάρ Ιβάσκου, η οποία απέκτησε ακόμα έναν αγαπημένο μαθητή που εμψύχωνε τα παιδιά της και με την αύρα του συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση της απόδοσής τους.
«Ίσως θα περίμενε κανείς ότι η παρουσία ενός γάτου σε μια αίθουσα διδασκαλίας θα παρεμπόδιζε τη μάθηση των παιδιών. Χάρη όμως στον Τομπί οι μαθητές μου λάτρεψαν το σχολείο, έρχονται στην τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό και παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή και μεγάλο ενδιαφέρον το μάθημα. Μάλιστα έρχονται έγκαιρα στο σχολείο για να φροντίσουν τον Τομπί πριν χτυπήσει το κουδούνι» ανέφερε η δασκάλα.
Ο Τομπί είχε πια ένα ασφαλές μέρος για να κοιμάται και να περνά τις μέρες του, με μπολάκια γεμάτα φαγητό και νερό, αλλά και δεκάδες φίλους τριγύρω του που τον αγαπούσαν και τον φρόντιζαν για να είναι εκείνος ευτυχισμένος. Η δασκάλα των παιδιών πήγε τον Τομπί στον κτηνίατρο, και αφού διαπιστώθηκε ότι είναι υγιής, εμβολιάστηκε και επέστρεψε ξανά στο σχολείο όπου και επίσημα υιοθετήθηκε από τους μαθητές της Γ΄ τάξης.
Η κατάσταση στην τάξη ποτέ άλλοτε δεν ήταν καλύτερη. Και όλα αυτά χάρη στον Τομπί. Ώσπου μια μέρα όλα ανατράπηκαν και η χαρά έδωσε τη θέση της στη θλίψη.
Οι γονείς ενός μαθητή της τάξης, όταν έμαθαν ότι ένας αδέσποτος γάτος περιφέρεται ελεύθερος στην αίθουσα διδασκαλίας, απαίτησαν από τη διεύθυνση του σχολείου την άμεση απομάκρυνσή του, με τη δικαιολογία ότι θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία των παιδιών, επικαλούμενοι τυχόν αλλεργίες που ενδεχομένως να εμφάνιζε κάποιο από τα 33 παιδιά.
Η καταγγελία των γονέων δεν άφηνε κανένα περιθώριο στη διεύθυνση του σχολείου, κι έτσι ο Τομπί άφησε πίσω του τους αγαπημένους του συμμαθητές. Αρχικά υιοθετήθηκε από την μαμά ενός μαθητή. Ο Τομπί δεν ήταν πια ο χαρούμενος πορτοκαλής γάτος. Σταμάτησε να τρώει και γρήγορα άρχισε να χάνει επικίνδυνα βάρος.
Μετά από τρεις μέρες η δασκάλα Οζλέμ Πινάρ Ιβάσκου τον πήγε στο δικό της σπίτι, αλλά κι εκεί δεν ήταν ευτυχισμένος. «Όσο κι αν προσπάθησα να αλλάξω την ψυχολογία του, ο Τομπί γινόταν μέρα με τη μέρα πιο δυστυχισμένος» ανέφερε.
Δυστυχισμένα όμως ήταν και τα 33 παιδιά που συνεχώς έκλαιγαν μέσα στην τάξη γιατί τους έλειπε ο φίλος τους, ο Τομπί. Του έγραφαν κάθε μέρα γράμματα και ζωγράφιζαν εικόνες για να εκφράσουν την αγάπη τους για εκείνον, ζητώντας από τη δασκάλα τους να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της προκειμένου να επιστρέψει ξανά κοντά τους.
«Βλέποντας τους μαθητές μου και τον Τομπί να είναι τόσο δυστυχισμένοι, αποφάσισα να δράσω και να γράψω τη θλιβερή αυτή ιστορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ιστορία του Τομπί έγινε αμέσως γνωστή σε όλη τη χώρα και πήρε μεγάλες διαστάσεις. Βρήκα μεγάλη υποστήριξη από πολλούς ανθρώπους, μεταξύ αυτών και από τον διευθυντή μου στο σχολείο και τον επαρχιακό διευθυντή του υπουργείου Παιδείας στη Σμύρνη, Ομέρ Γιαχσί, ο οποίος απευθύνθηκε σε κτηνιάτρους που τον διαβεβαίωσαν επισήμως ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο υγείας κι έτσι έδωσε εντολή να επιστρέψει ο Τομπί στο σπίτι του, στην Γ΄ τάξη, και στους αγαπημένους του συμμαθητές που τόσο πολύ του έλειπαν» επισημαίνει η δασκάλα.
Ακόμα και οι γονείς που είχαν ζητήσει την απομάκρυνση του Τομπί από την τάξη είχαν αλλάξει γνώμη και ήθελαν να επιστρέψει, κυρίως όταν αντιλήφθηκαν πόσο στοίχισε αυτή η ιστορία στην ψυχολογία και του δικού τους παιδιού.
Την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2018 ο Τομπί γύρισε ξανά στην αγαπημένη του τάξη και τα παιδιά τον υποδέχτηκαν με τόση χαρά που η καρδιά τους πήγε να σπάσει. Είχαν ξανά κοντά τους τον φιλαράκο τους που μπήκε στη ζωή τους τόσο απρόσμενα και την έκανε πιο γλυκιά. Ο Τομπί βρήκε ξανά τον χαρούμενο παιχνιδιάρικο εαυτό του και τα παιδιά έγιναν και πάλι ευτυχισμένα.
«Ο Τομπί γι’ αυτά τα παιδιά είναι όλος τους ο κόσμος. Μακάρι κι άλλοι μαθητές να μπορέσουν σύντομα να μάθουν τι σημαίνει να έχεις συμμαθητή κάποιον σαν τον Τομπί», ανάφερε πανευτυχής η δασκάλα.
- Πηγή: istoriesadespoton.gr.