Πραγματικότητα, συντομότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, αναμένεται να αποτελέσει το πλήρως διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο που θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο που έχουμε μάθει να οδηγούμε και να κινούμαστε, σύμφωνα με συγκλίνουσες προβλέψεις όλων των εμπλεκόμενων βιομηχανιών όπως διατυπώνονται στο Mobile World Congress (MWC), στη Βαρκελώνη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει στην αύξηση των εσόδων της βιομηχανίας από 5 τρισ. δολάρια που ήταν το 2015 σε 7,9 τρισ. δολάρια το 2030.
Ήδη έχουμε ξεπεράσει την πιλοτική φάση και κάποιες εφαρμογές διατίθενται και σε εμπορική εφαρμογή από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με νέες να προστίθενται σταδιακά και εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για περισσότερα από 300 εκατομμύρια αυτοκίνητα διασυνδεδεμένα μέχρι το 2025.
Όπως αναφέρει στο περίπτερο της Visa στο ΜWC στέλεχος του οργανισμού, καθώς παρουσιάζει τις δυνατότητες αυτόματων πληρωμών σε μια εντυπωσιακή Bentley, στο Λονδίνο υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης αυτόματων πληρωμών σε πρατήρια καυσίμων αλλά και σε πάρκινγκ, χωρίς να μεσολαβήσει καθόλου ο ανθρώπινος παράγοντας. Για παράδειγμα, σε πρατήριο βενζίνης όλα γίνονται πλήρως αυτοματοποιημένα καθώς έχουν ενσωματωθεί συστήματα πληρωμών σε αυτοκίνητο, που επιτρέπουν να γίνει η εξόφληση ψηφιακά. Το ίδιο και στην εξόφληση για μια θέση παρκαρίσματος, η οποία έχει βρεθεί αυτόματα καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα αναζήτησης κενών θέσεων, με την πληρωμή να πραγματοποιείται χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται μετρητά ή πλαστικό χρήμα.
Όπως αναφέρουν στελέχη της Visa, ο οργανισμός βρίσκεται σε συζητήσεις με όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για την ενσωμάτωση των αυτόματων συστημάτων πληρωμών σε αυτοκίνητα νέας παραγωγής.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν στελέχη της Ericsson που παρουσιάζουν στο περίπτερο της εταιρείας λύσεις διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου, στη Σουηδία κυκλοφορούν αυτοκίνητα που παρέχουν ήδη πολλές αυτοματοποιημένες λύσεις που επιτρέπουν στον οδηγό να «συμμετέχει» ολοένα και λιγότερο στην οδήγηση. Διαθέτουν συστήματα πληροφόρησης και ενημέρωσης που αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Η εποχή που θα φτάσουμε στην αυτόνομη οδήγηση με ελάχιστη ανθρώπινη συμμετοχή είναι πολύ πιο κοντά από ό,τι φαντάζεται ο μέσος πολίτης, επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας, που παρουσιάζουν τις λύσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη του διαδικτύου των πραγμάτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το αυτοκίνητο και ο οδηγός του θα δέχονται σε πραγματικό χρόνο μεγάλο όγκο πληροφοριών για τα πάντα: για τις καιρικές συνθήκες, την κατάσταση των δρόμων όπως ακριβώς είναι τη στιγμή που κυκλοφορεί το αυτοκίνητο, όχι μόνον αναφορικά με την κίνηση αλλά και εμπόδια και τις τυχόν κακοτεχνίες, καθώς θα διαθέτουν αισθητήρες που θα μεταδίδουν πληροφορίες σε κέντρα και στην τροχαία (τα οποία θα αναμεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους οδηγούς).
Ήδη στη Σουηδία κυκλοφορούν αυτοκίνητα αυτοματοποιημένα στο επίπεδο 3, επισημαίνουν στελέχη της Ericsson (με την κλίμακα μέτρησης από το 1 ως το 5, όπου το 5 είναι το επίπεδο που το όχημα θα κινείται αυτόνομα).
Σύμφωνα με έρευνες που παρουσιάζονται στο MWC η διασυνδεδεμένη οδήγηση θα μειώσει τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 50%.
- Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Α.Λ.