Σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων από τα μεγάλα οχήματα, στην Ιαπωνία σχεδιάζονται ηλεκτροκίνητα λεωφορεία για τη δημόσια μετακίνηση των πολιτών. Στην υλοποίηση του προγράμματος, που αναμένεται να ξεκινήσει τον Φεβρουάριο, θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία του Nissan Leaf.
Η πρωτοβουλία αυτή συνδυάζει ταλέντα και τεχνογνωσία από την αυτοκινητοβιομηχανία, την κυβέρνηση και το πανεπιστήμιο Kumamoto.
Το πρότζεκτ των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αποτελεί μέρος της συνεχούς συμμετοχής του πανεπιστημίου στο σχέδιο του ιαπωνικού υπουργείου Περιβάλλοντος για την μείωση ή την εξάλειψη του CO2 και άλλων εκπομπών από μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Σημαντικό εμπόδιο στη δημιουργία μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων ως τώρα αποτελούσε το υψηλό κόστος ανάπτυξης και των εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και των ηλεκτρικών κινητήρων. Εντούτοις, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που έχει ήδη σχεδιαστεί στη Nissan κάποια προβλήματα και εμπόδια έχουν ξεπεραστεί, ενώ το κόστος της κατασκευής των εξαρτημάτων έχουν μειωθεί.
Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο, που ονομάζεται Yoka ECO Bus, θα διαθέτει τρεις μπαταρίες, τρεις ηλεκτροκινητήρες και έναν αναστροφέα (inverter). Για την κίνησή του έχει σχεδιαστεί ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η ιαπωνική εταιρεία ελπίζει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του προγράμματος. Και όλα αυτά μέσα στην γενικότερη προσπάθεια για μείωση των εκπομπών ρύπων σε όλο τον κόσμο και την δημιουργία οχημάτων περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον.
Άλλωστε τα τελευταία χρόνια αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να στραφούν και στην επαγγελματική κατηγορία. Αν και αυτό σήμερα φαντάζει ακατόρθωτο, οι επικεφαλής θεωρούν ότι μπορεί να γίνει εφικτό τα επόμενα χρόνια με τη βελτίωση της τεχνολογίας.
- ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Κυριάκος Παρασίδης.