Αν και δεν πρόκειται να αλλάξει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Uber, εντούτοις θεωρείται ότι δίνει το πράσινο φως στις τοπικές και εθνικές ρυθμιστικές Αρχές στην Ευρώπη ώστε να αντιμετωπίσουν την εταιρεία όπως και μια παραδοσιακή εταιρεία με ταξί. Ο λόγος για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία η Uber δέχεται ένα νομικό χαστούκι καθώς χαρακτηρίζεται ως εταιρεία μεταφορών και όχι ως τεχνολογική εταιρεία.
Αυτό σημαίνει ότι θα υποχρεωθεί να συμμορφωθεί με τα όσα προβλέπονται για τους ανταγωνιστές, όπως, για παράδειγμα, την υποχρέωση να εκδίδονται ειδικές άδειες για τα οχήματα και να ασφαλίζονται ως επαγγελματικά.
«Η υπηρεσία που παρέχει η Uber, φέρνοντας σε επαφή τους ιδιώτες με μη επαγγελματίες οδηγούς, καλύπτεται από υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών», αναφέρεται στο σκεπτικό του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Ως εκ τούτου, τα κράτη-μέλη μπορούν να ρυθμίσουν τις προϋποθέσεις για την παροχή αυτής της υπηρεσίας.
Η υπόθεση έφτασε ενώπιον του ανώτατου δικαστηρίου έπειτα από καταγγελία της Ένωσης Οδηγών Ταξί Βαρκελώνης για παραπλανητικές πρακτικές και αθέμιτο ανταγωνισμό. Από την πλευρά της η Uber απαντά ότι θα πρέπει να θεωρείται τεχνολογική εταιρεία, καθώς η λειτουργία της βασίζεται σε εφαρμογή που συνδέει οδηγούς και επιβάτες.
«Η απόφαση αυτή δεν θα αλλάξει τα δεδομένα στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου δραστηριοποιούμαστε ήδη στο πλαίσιο του νόμου περί μεταφορών. Ωστόσο, εκατομμύρια Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αποτρέπονται από τη χρήση εφαρμογών όπως οι δικές μας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, τονίζοντας ότι θα συνεχιστεί ο διάλογος με τις πόλεις σε όλη την Ευρώπη.