Ένα τρένο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και εντελώς αθόρυβο θα ξεκινήσει δοκιμαστικά τα ταξίδια του στις ράγες στην Κάτω Σαξονία την άνοιξη του 2018. Πρόκειται για την επιβατική αμαξοστοιχία νέας γενιάς με την ονομασία Coradia iLint, της εταιρείας Alstrom, που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στον σιδηρόδρομο.
Το τρένο υδρογόνου είναι απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον και εντελώς… αθόρυβο.
Τα πρώτα δρομολόγια του Coradia iLint αναμένεται να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2021, με στόχο να αντικατασταθούν πλήρως τα ντιζελοκίνητα τρένα. Για τον ανεφοδιασμό θα κατασκευαστεί από τον Ομιλο Linde ο πρώτος παγκοσμίως σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για τρένα.
Η συμφωνία για την προμήθεια 14 Coradia iLint, την 30ετή τους συντήρηση και τροφοδοσία υπεγράφη την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, από την τοπική Αρχή Μεταφορών, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Οικονομίας και Μεταφορών του ομόσπονδου κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος με συνολικά 18,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. θα διατεθούν για την ανάπτυξη του σταθμού τροφοδοσίας.
(Φωτ.: alstom.com)
Η κατασκευάστρια εταιρεία πρόκειται να ενισχύσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο του Ζαλτσγκίτερ που βρίσκεται στην Κάτω Σαξονία και έχουν εξασφαλιστεί 8,4 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Καινοτομίας για την τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου (NIP 2). Αυτό είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο διεθνώς που έχει σχεδιάσει, αναπτύξει και κατασκευάσει την καινοτόμο αυτή τεχνολογία από τον γαλλικό όμιλο σιδηροδρομικών μεταφορών Alstom.
«Πράσινη» ενέργεια, υψηλές ταχύτητες
Η λειτουργία του τρένου Coradia iLint στηρίζεται στην καύση υδρογόνου, καθώς και στην ευέλικτη χρήση και αποθήκευση της ενέργειας που παράγεται. Η ασφάλεια του συστήματος καύσης υδρογόνου είναι απόλυτη, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι δεν απελευθερώνει αέρια του θερμοκηπίου ή σωματίδια, τα μόνα παράγωγα είναι ατμός και συμπυκνωμένο νερό.
Παράλληλα, για την παραγωγή ενέργειας δεν χρησιμοποιείται γεννήτρια ή τουρμπίνα, με αποτέλεσμα η διαδικασία να γίνεται πιο σύντομη και αποτελεσματική. Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται σε υψηλής απόδοσης μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στηριζόμενο σε έξυπνα συστήματα διαχείρισης, τόσο της παραγόμενης ενέργειας όσο και εκείνης που ανακτάται από τα συστήματα πέδησης, το Coradia iLint φτάνει τις αποδόσεις των αντίστοιχων συμβατικών τρένων, χωρίς να έχει την παραμικρή επίπτωση στο περιβάλλον. Μάλιστα, ένας πλήρης ανεφοδιασμός υδρογόνου αρκεί για να καλύψει η αμαξοστοιχία απόσταση 1.000 χλμ. Η ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 140 χλμ./ώρα.