Στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2040 σκοπεύει να απαγορεύσει την κυκλοφορία νέων οχημάτων που κινούνται με βενζίνη και πετρέλαιο ντίζελ, ενώ μέχρι το 2050 στους βρετανικούς δρόμους θα υπάρχουν μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ανακοίνωση έκανε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος Μάικλ Γκόουβ – η βρετανική κυβέρνηση εδώ και καιρό δέχεται πιέσεις για να λάβει μέτρα που θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα.
Οι ακτιβιστές έχουν κερδίσει τις δικαστικές διαμάχες με την κυβέρνηση της Βρετανίας, σε μια υπόθεση που θεωρείται ότι σχετίζεται με περίπου 40.000 πρόωρους θανάτους το χρόνο.
Μάλιστα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι αυτά που θεωρούνται ότι συμβάλλουν περισσότερο στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Εκπρόσωπος της κυβέρνησης παραδέχτηκε ότι η κακή ποιότητα του αέρα είναι ο «μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος» για τη δημόσια υγεία.
Η Βρετανία είναι η δεύτερη χώρα μετά τη Γαλλία που ανακοινώνει ότι προτίθεται να απαγορεύσει την κυκλοφορία νέων οχημάτων που καίνε βενζίνη και ντίζελ. Δημοσίευμα της Daily Mail αναφέρει εάν η ποιότητα του αέρα δεν βελτιωθεί, από το 2020 θα υπάρχουν πρόστιμα για όσους οδηγούν αυτοκίνητα με ντίζελ στις πόλεις με το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Ο Βρετανός υπουργός Περιβάλλοντος σημείωσε ότι σύντομα θα διατεθούν στις τοπικές Αρχές 200 εκατ. στερλίνες για ένα σχέδιο περιορισμού των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Ο ίδιος τάσσεται υπέρ του συγκεκριμένου σχεδίου αντί της άμεσης απαγόρευσής τους από τα κέντρα των πόλεων και αντί της ακριβής διαδικασίας απόσυρσης. Ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, οι υπουργοί ανησυχούν ότι μπορεί να κατηγορηθούν ότι «τιμωρούν» όσους αγόρασαν αυτοκίνητα ντίζελ καθώς, όπως υποστηρίζουν, η κυβέρνηση των Εργατικών είχε ενθαρρύνει τους πολίτες μιας και θεωρούνται λιγότερο ρυπογόνα.
Το 2016, περισσότερα από το 95% των καινούριων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν σε χώρες της δυτικής Ευρώπης κινούνταν είτε με ντίζελ (49,5%) είτε με βενζίνη (45,8%), σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Acea).