Η Γαλλία αποφάσισε να ακολουθήσει μια αυξανόμενη τάση παγκοσμίως για «εξαφάνιση» των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Όπως έγινε γνωστό από τον υπουργό Οικολογίας Νικολά Ιλό, που παρουσίασε το σχέδιό του για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μέχρι το 2040 θα έχει σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη.
Παραδέχτηκε πάντως ότι ο στόχος αυτός είναι «δύσκολος», ιδίως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε μια χώρα με δύο μεγάλους ομίλους στον τομέα της αυτοκίνησης, τους PSA και Renault, και όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα ακόμη σπανίζουν «πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση», πρόσθεσε ο Ιλό. Υπογράμμισε ωστόσο πως «οι προϋποθέσεις υπάρχουν». Για την ώρα δεν υπήρξε αντίδραση από τις δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γαλλίας.
Στην Ευρώπη, η Ολλανδία και η Νορβηγία εξετάζουν την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Το 2016, περισσότερα από το 95% των καινούριων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν σε χώρες της δυτικής Ευρώπης κινούνταν είτε με ντίζελ (49,5%) είτε με βενζίνη (45,8%), σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Acea).
Η Volvo κάνει ήδη ένα σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Την Τετάρτη, ανακοίνωσε ότι όλα τα νέα μοντέλα της, αρχής γενομένης από το 2019, θα είναι εξοπλισμένα και με ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει στην πράξη πως η γκάμα της δεν θα περιλαμβάνει συμβατικά συστήματα πρόωσης αποκλειστικά και μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου, παρά μόνο υβριδικά.