Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πλωτή κατασκευή του κόσμου, που μοιάζει να προέκυψε από διασταύρωση πλοίου με εργοστάσιο, Είναι το Prelude της Shell, μια από τις πρώτες πλωτές πλατφόρμες υγροποιημένου φυσικού αερίου (FLNG), η οποία ξεκίνησε το ταξίδι της από τα ναυπηγεία της Samsung στη Νότιο Κορέα, όπου κατασκευάστηκε με προορισμό την Αυστραλία.
Σε περίπου έναν μήνα, το σκάφος των 488 μέτρων θα ρυμουλκηθεί στην τελική του θέση στο Μπράουν Μπέισιν, 200 χλμ. έξω από τις βόρειες ακτές της Αυστραλίας.
Θα αντλεί φυσικό αέριο από ένα υποθαλάσσιο κοίτασμα, θα το υγροποιεί επιτόπου και θα το μεταφέρει σε δεξαμενόπλοια που καταπλέουν στο ενσωματωμένο «λιμάνι» του.
Η φουτουριστική κατασκευή λύνει το πρόβλημα της εξόρυξης φυσικού αερίου σε τοποθεσίες που βρίσκονται υπερβολικά μακριά από τις ακτές για να γίνεται η μεταφορά του μέσω αγωγών, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στις πλατφόρμες της Βόρειας Θάλασσας.
Εκτόπισμα 800.000 τόνων
Το Prelude έχει εκτόπισμα 600.000 τόνων, όταν για παράδειγμα ο Τιτανικός είχε είχε εκτόπισμα 50.000 τόνων και το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ έχει εκτόπισμα μικρότερο από 100.000 τόνους. Δεν περιλαμβάνεται ωστόσο στη λίστα των μεγαλύτερων πλοίων, δεδομένου ότι δεν έχει δικούς του κινητήρες και πρέπει να ρυμουλκηθεί στην τελική του θέση.
Η γιγάντια κατασκευή θα πλέει σε νερά βάθους 250 μέτρων και θα αντλεί φυσικό αέριο από μια σειρά υπεράκτιων γεωτρήσεων. Το αέριο στη συνέχεια θα συμπιέζεται και θα ψύχεται στους -161 βαθμούς Κελσίου, πριν διοχετευτεί τελικά σε δεξαμενόπλοια. Το κόστος κατασκευής του πλεούμενο ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια.
Η παραγωγή των 3,6 εκατομμυρίων τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το χρόνο εκτιμάται ότι θα επαρκούσε για τη συνεχή θέρμανση μιας πόλης στο μέγεθος του Λονδίνου.