Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler φαίνεται ότι φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα διάσταση στη χρήση των αυτοκινήτων. Εξ ου και η συνεργασία της με την ισραηλινή εταιρεία Gauzy, η οποία εξελίσσει τεχνολογία για τη χρήση τζαμιών-οθονών υγρών κρυστάλλων στα αυτοκίνητα. Τα παράθυρα των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον την επόμενη πανταχού παρούσα πηγή πληροφόρησης, αλλά και μέσο διαφήμισης στους δρόμους των πόλεων.
«Πρόκειται για την πρώτη φορά που ένα παράθυρο αυτοκινήτου δεν είναι απλά παράθυρο αυτοκινήτου, αλλά και μια πλήρης οθόνη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έξυπνη αποστολή μηνυμάτων», δήλωσε στο Reuters ο Εγιάλ Πέσο, διευθύνων σύμβουλος της Gauzy.
Αυτό που έκανε η εταιρεία ήταν να ενσωματώσει φύλλα γυαλιού υγρών κρυστάλλων σε παράθυρα αυτοκινήτων. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί και περνά ρεύμα από μέσα τους, είναι καθαρά και διαφανή, ωστόσο όταν ο κινητήρας παύσει να λειτουργεί, τότε μετατρέπονται σε οθόνες, στις οποίες προβάλλεται βίντεο υψηλής ανάλυσης και εικόνες, ενώ επίσης συνοδεύονται από χειριστήριο το οποίο συνδέεται με το ίντερνετ.
«Για παράδειγμα, οι περαστικοί θα μπορούν να ενημερώνονται για κοντινά αξιοθέατα, να λαμβάνουν πολλές πληροφορίες. Φυσικά και είναι location based. To αυτοκίνητο ξέρει πού βρίσκεται, οπότε (η οθόνη) μπορεί να προβάλλει πληροφορίες που είναι σχετικές με την περιοχή όπου βρίσκεται το όχημα», πρόσθεσε ο Πέσο.
Τα τζάμια αυτά, όπως σημειώνει το Reuters, θα εγκαθίστανται μόνο στα πίσω και τα πλαϊνά παράθυρα, και, όπως προαναφέρθηκε, θα ενεργοποιούνται όταν η μηχανή είναι σταματημένη.