Φοιτητές από το Πολυτεχνείο της Κοζάνης έδωσαν ζωή στην πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα τύπου Moto GP-3 και με το τεχνολογικό τους επίτευγμα ετοιμάζονται να λάβουν μέρος σε διεθνή διαγωνισμό στην Ισπανία.
Πρόκειται για την ομάδα Tyφoon Motoracing UoWM, που αποτελείται από έντεκα φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Οι έντεκα φοιτητές, που εδώ και καιρό εργάζονταν πυρετωδώς στα υπόγεια εργαστήρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κοζάνης για την κατασκευή του αγωνιστικού δίκυκλου 250cc (κυβικών) τύπου Moto GP-3, κάνουν τις τελευταίες αλλαγές στο δημιούργημά τους, αφού ο διεθνής διαγωνισμός «Motostudent» στην Αραγονία της Ισπανίας είναι σε δύο εβδομάδες.
Η ομάδα που κρύβεται πίσω από το πρώτο αγωνιστικό Moto GP-3
Ο πήχης του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη διοργάνωση τοποθετείται ψηλά, καθότι η ελληνική αποστολή θα κληθεί να «κονταροχτυπηθεί» με 35 ομάδες από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, ορισμένες εκ των οποίων έχουν μεγάλη εμπειρία από συμμετοχές σε προηγούμενες διοργανώσεις, ενώ διαθέτουν ισχυρή παράδοση στη βιομηχανική παραγωγή διθέσιων.
Οι διοργανωτές διέθεσαν σε όλους τους διαγωνιζόμενους τον κινητήρα, τις ρόδες και τις ζάντες και η ομάδα Tyφoon Motoracing σχεδίασε και κατασκεύασε όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μηχανής από το μηδέν.
Μια από τις καινοτομίες της ομάδας είναι ότι κατασκεύασε το πλαίσιο της μηχανής με την μέθοδο της ταχείας πρωτοτυποποίησης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Με άλλα λόγια, το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Όπως αναφέρει ο φοιτητής Γιώργος Κουτσάκης, «χρειάστηκαν περίπου 1.000 ώρες στο εργαστήριο για να καταφέρουμε να εκτυπώσουμε το πλαίσιο, αλλά έτσι εξοικονομήσαμε πολύ χρόνο και χρήματα από το να προβαίναμε στη μοντελοποίηση με πραγματικά υλικά».
Την προσπάθεια των Ελλήνων φοιτητών στήριξαν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις προσφέροντας δωρεάν υλικά (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπ. Κουταβάς)
Κάποια μέρη της μηχανής έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στον 3D εκτυπωτή του εργαστηρίου. Επίσης, οι μήτρες πολλών εξαρτημάτων της μηχανής δημιουργήθηκαν με την χρήση 3D εκτυπωτή, ώστε στη συνέχεια, με βάση τα καλούπια αυτά, να κατασκευαστεί το εξάρτημα από ελληνικές επιχειρήσεις που συνεργάζονται και στηρίζουν αφιλοκερδώς το εγχείρημα της ομάδας. «Υπήρξαν ελάχιστοι οικονομικοί πόροι από το πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της ομάδας Tyφoon αλλά ευτυχώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις βοήθησαν, μας πρόσφεραν δωρεάν υλικά ή άλλες διέθεσαν το μεράκι τους, δηλαδή υπηρεσία στην κατασκευή εξαρτημάτων» αναφέρει ο πρόεδρος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών καθηγητής Γιάννης Μπακούρος.
Η ομάδα ολοκληρώνει τις τελευταίες της δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει με το Moto GP-3 στην πίστα της Αραγονίας.
Τα αποκαλυπτήρια της μηχανής έγιναν στη διάρκεια της 32ης Εμποροβιοτεχνικής έκθεσης στην Κοζάνη από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου καθηγητή Αντώνη Τουρλιδάκη και τα μέλη της ομάδας με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Δημήτρη Γιαγκόπουλο.
Η αισιοδοξία στην ομάδα για την αναμέτρηση της Αραγονίας είναι μεγάλη και όπως αναφέρει ο επιστημονικός υπεύθυνός της, επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Γιαγκόπουλος, «η Ελλάδα μέσω ενός περιφερειακού πανεπιστημίου εισέρχεται για πρώτη φορά στη λέσχη των ισχυρών των μηχανοκίνητων κατασκευών στον παγκόσμιο διαγωνισμό του Motostudent, υιοθετώντας καινοτομίες και ιδέες που ελπίζουμε ότι θα ενθουσιάσουν τους κριτές».