Την κατασκευή ενός πολύ μεγάλου, για τα δεδομένα της περιοχής, εμπορικού λιμανιού στην Οινόη σχεδιάζουν οι τουρκικές Αρχές. Σύμφωνα μάλιστα με τον δήμαρχο του μητροπολιτικού Δήμου Κοτυώρων, το λιμάνι της Οινόης (Ünyeport), θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του Εύξεινου Πόντου, μετά το λιμάνι της Βάρνας. Τα λιμάνια των υπόλοιπων χωρών που «βλέπουν» στον Εύξεινο Πόντο, δηλαδή της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Μολδαβίας, της Ρουμανίας και της Γεωργίας, θα υπολείπονται.
Οι εργασίες για την κατασκευή του θα ξεκινήσουν το 2017 και το κόστος υπολογίζεται να φτάσει τα 300 εκατ. τουρκικές λίρες (περ. 94 εκατ. ευρώ).
Η κατασκευή του, σε συνδυασμό με την αποπεράτωση του αυτοκινητόδρομου Κοτυώρων-Αδάνων, αναμένεται να αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα στην περιοχή.
Η Οινόη είχε πάντα ένα αξιόλογο λιμάνι και μεγάλη παράδοση στη ναυτοσύνη, σε αντίθεση με άλλες παράκτιες πόλεις του Πόντου που δεν διαθέτουν φυσικά λιμάνια και γι’ αυτό στερούνταν πάντα μεγάλων εμπορικών λιμανιών.
Μια σταγόνα ιστορίας
Η ιστορία της Οινόης είναι διαχρονικά συνυφασμένη με τη ναυτιλία. Ιδιαίτερα κατά την οθωμανική περίοδο η Οινόη είχε αναπτύξει σε τέτοιο βαθμό τη ναυτιλία που το οθωμανικό κράτος, το οποίο είχε ανάγκη από ναυτική εμπορική δύναμη, είχε παραχωρήσει προνόμια στους Οινοείς, το κυριότερο από τα οποία ήταν η τοποθέτηση χριστιανού διοικητή στην πόλη. Να σημειωθεί ότι παρόμοιο δικαίωμα δεν είχε καμία άλλη πόλη του Πόντου.
Οι Νιώτες, όπως αλλιώς λέγονταν οι Οινοείς, τον 17ο και τον 18ο αιώνα κυριαρχούσαν στον Εύξεινο Πόντο, και με τον πλούτο που εξασφάλιζαν ανέδειξαν την Οινόη σε μια από τις πλέον σημαντικές και ακμάζουσες ελληνικές πόλεις του Πόντου και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στην Οινόη διατηρούσαν γραφεία η Οθωμανική, η Ρωσική, η Γαλλική, η Ιταλική και η Αυστριακή Ατμοπλοϊκή Εταιρεία.
- Τα ιστορικά στοιχεία για την Οινόη προέρχονται από τον ταξιδιωτικό οδηγό Ανατολικός Πόντος του Σάββα Καλεντερίδη (εκδ. Ινφογνώμων).