Το θράσος των Τούρκων δεν έχει όρια. Σαν μη μην έφταναν οι καθημερινές προκλήσεις στο Αιγαίο, στα Ίμια, στο Καστελόριζο και σε κάθε σημείο του Αιγαίου, η πτώση του αεροσκάφους του Κωνσταντίνου Ηλιάκη (23 Μαΐου 2006), ζητούν από πάνω και αποζημίωση για την πτώση μαχητικού τους που παραβίαζε τον εθνικό μας εναέριο χώρο! Όπως έγινε γνωστό με έγγραφο του ο εισαγγελέας της Άγκυρας ζητά από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στην Αθήνα την έναρξη δικαστικής διαδικασίας για αγωγή αποζημίωσης κατά πιλότου της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Τον κατηγορούν για κατάρριψη του τουρκικού F16 στις 8 Οκτωβρίου 1996 και μάλιστα με πύραυλο!
Από την καταγγελλόμενη «κατάρριψη» είχε σκοτωθεί ο Τούρκος κυβερνήτης του αεροσκάφους Ναΐλ Ερντογάν και είχε τραυματιστεί ο συγκυβερνήτης Οσμάν Τσιτσικλί. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, που περιλαμβάνεται στην επιστολή του εισαγγελέα της Άγκυρας που δημοσιοποίησε την Τρίτη το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Έλληνας αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας κατηγορείται ότι αναχαιτίζοντας το τουρκικό αεροσκάφος, το κατέρριψε μέσα στα διεθνή χωρικά ύδατα και μάλιστα κάνοντας χρήση πυραύλου!
Ο Έλληνας αξιωματικός κατηγορείται επίσης και για παράβαση της προστασίας της ανεξαρτησίας, της ενότητας, της ακεραιότητας και της ασφάλειας του τουρκικού κράτους.
Την νομική διαδικασία κινεί η οικογένεια του νεκρού Τούρκου κυβερνήτη με τη συνδρομή ενώσεων αποστράτων αξιωματικών και εθνικιστικών οργανώσεων της γειτονικής χώρας. Μάλιστα, αυτή τη φορά στην υπόθεση ενεπλάκη και ο Οσμάν Τσιτσικλί, διασωθείς συγκυβερνήτης του αεροπλάνου, ο οποίος το είχε εγκαταλείψει κάνοντας χρήση του μηχανισμού αυτόματης εκτίναξης του καθίσματός του.
Ο Τσιτσικλί, λοιπόν, δήλωσε «παρών» στη διαδικασία και ότι διεκδικεί και αυτός αποζημίωση συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ. Στην αγωγή, η πτήση του τουρκικού F16 στο Αιγαίο χαρακτηρίζεται «εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας» που ξεκίνησε από την αεροπορική βάση του Μπαλίκεσιρ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Hurriyet Daily News ο δικηγόρος της οικογένειας, Εμίν Κελές υποστήριξε ότι η δίκη θα γίνει στην Τουρκία, εκτός και αν οι ελληνικές αρχές αναλάβουν δράση, και ότι ο Έλληνας πιλότος θα συλληφθεί κατά τη διάρκεια της δίκης.
Το περιστατικό συνέβη το 1996 όταν τέσσερα τουρκικά βομβαρδιστικά τύπου F4 Phantom πραγματοποιούσαν άσκηση συνοδευόμενα από δύο τουρκικά F16, που κινήθηκαν στο χώρο ευθύνης της Ελλάδας νοτιοδυτικά της Χίου, στον εναέριο χώρο μεταξύ Χίου και Σάμου. Όταν τα τουρκικά αεροσκάφη εντοπίσθηκαν από τα ελληνικά ραντάρ απογειώθηκαν δύο ελληνικά αεροσκάφη τύπου Μιράζ 2000 για να τα αναγνωρίσουν και να τα αναχαιτίσουν. Κάποια στιγμή και μετά από σκληρούς ελιγμούς αποφυγής ένα από τα δυο τουρκικά αεροσκάφη ανέφερε ότι βρίσκεται εκτός ελέγχου και θα εγκαταλειφθεί από τους χειριστές του.