Αδιαμφισβήτητη παραμένει η πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή αρένα, ωστόσο έχει στοχοποιηθεί από ξένους ανταγωνιστές, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη. Μιλώντας στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, ο πλοιοκτήτης έκανε λόγο για ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων που καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο όμως ακολούθησαν και οι ίδιοι για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία.
«Το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας» είπε, τονίζοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση για τον ελληνικό εφοπλισμό είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του. «Η κυβέρνηση αναγνωρίζει αυτή την ανάγκη, όμως η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει στοχοποιηθεί από ξένους ανταγωνιστές» πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, στο ίδιο μήκος κύματος, αναγνώρισε την ανάγκη κυβέρνηση, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι να συνεργαστούν για να ανανεώσουν το ανθρώπινο κεφάλαιο σε πλοία και ναυπηγεία.
Ειδικότερα, τάχτηκε υπέρ μιας συλλογικής σύμβασης εργασίας μεταξύ της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που να περιλαμβάνει ως στόχο της αύξηση των Ελλήνων ναυτικών στον ελληνικό στόλο.
Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, αφού αναγνώρισε το ρόλο της ναυτιλίας ως κεντρικό για την ελληνική οικονομία, προσδιόρισε ως επόμενα κομβικά σημεία για τη χώρα την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, την επαναδιαπραγμάτευση του χρέους αλλά και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων μέσω της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, ειδικά σε κλάδους όπως η ναυτιλία και ο τουρισμός.
«Όσο λιγότερο μπλέκει το κράτος με τη ναυτιλία, τόσο καλύτερα», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης.