Με θετικό μάτι βλέπει η αγορά αυτοκινήτου τις αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών. Οι προωθούμενες αλλαγές προβλέπουν τη σύνδεση των τελών ταξινόμησης με τη λιανική τιμή, προ φόρων αγοράς, και την προοδευτική προσαρμογή των τελών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα υπάρξουν υψηλότεροι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης για τα ακριβότερα αυτοκίνητα και χαμηλότεροι για τα φθηνότερα.
Χαμένοι από τη νέα φορολογία θεωρούνται οι ιδιοκτήτες των «οικολογικών» αυτοκινήτων με turbo κινητήρες και χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και όσοι έχουν επιλέξει πετρέλαιο και υγραέριο. Περισσότερο φόρο φαίνεται ότι θα πληρώσουν και όσοι έχουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με χαμηλούς ρύπους, χωρίς τέλη κυκλοφορίας.
Αντίθετα, στους κερδισμένους είναι οι ιδιοκτήτες ΙΧ μεγάλου κυβισμού με μικρή εργοστασιακή αξία και όσοι έχουν άδεια κυκλοφορίας μέχρι τις 31/10/2010 για αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών. Πολλοί θεωρούν θετικό βήμα και την πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει σε μεταβολές στα τεκμήρια διαβίωσης σχετικά με τα ΙΧ, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις θεωρούνται υπερβολικά.
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αν και δεν περιλαμβάνονται στο περίγραμμα των αλλαγών που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν την κατεύθυνση των μεταβολών στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης. Το επόμενο βήμα θα είναι η αποσύνδεσή τους από τον κυβισμό των αυτοκινήτων και η σύνδεσή τους με άλλους πιο αξιόπιστους παράγοντες.
Για παράδειγμα μία από τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται σήμερα στην αγορά είναι ακριβά αυτοκίνητα με χαμηλό κυβισμό αλλά πολλούς ίππους να επιβαρύνονται με χαμηλότερα τέλη από ΙΧ χαμηλότερης αξίας υψηλότερου κυβισμού αλλά λιγότερων ίππων.