Από την προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής φορολογικών δηλώσεων και δεν είναι λίγοι οι φορολογούμενοι που βρέθηκαν μπροστά σε λάθη στους προσυμπληρωμένους κωδικούς για τους μισθούς και τις συντάξεις, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις που το συγκεκριμένο πεδίο ήταν κενό. Η προσυμπλήρωση των κωδικών έχει γίνει με βάση τα αρχεία της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) που προέκυψαν από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις αποδοχών, συντάξεων ή αμοιβών που έστειλαν εργοδότες και φορείς.
Έτσι, στην περίπτωση που διαπιστωθούν λάθη ή στην περίπτωση που τα πεδία είναι κενά, και καθώς οι φορολογούμενοι δεν μπορούν να παρέμβουν στον κωδικό, θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Να συμπληρώσουν όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να δηλώσουν (όπως αυτοκίνητα, δαπάνες κτλ.).
- Να κάνουν προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης Ε1.
- Να επικοινωνήσουν με τον εργοδότη ή το φορέα που εξέδωσε τη βεβαίωση προκειμένου να ενημερωθούν αν υπέβαλε το αρχείο βεβαιώσεων αποδοχών και πότε θα τα στείλει. Σε περίπτωση λανθασμένης υποβολής θα πρέπει ο εργοδότης ή φορέας να υποβάλει ηλεκτρονικά εκ νέου το αρχείο με τα σωστά στοιχεία βεβαίωσης. Διαφορετικά οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων της ΔΕ μέσω e-mail ή στο τηλέφωνο 15515.
- Εφόσον ο εργοδότης υποβάλει ηλεκτρονικά τη βεβαίωση και ενημερωθούν τα αρχεία, θα εμφανιστούν προσυμπληρωμένα τα στοιχεία και ο φορολογούμενος θα μπορεί να συνεχίσει την υποβολή της δήλωσης Ε1.
Εάν ο εργοδότης δεν υποβάλει τη βεβαίωση αποδοχών, συντάξεων ή αμοιβών, τότε θα πρέπει να συμπληρωθούν οι κωδικοί της δήλωσης που αφορούν εισοδήματα και παρακράτηση φόρου για τα οποία δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να κληθεί ο φορολογούμενος να αποστείλει στην ΔΗΛΕΔ τις σχετικές βεβαιώσεις.