Στου… κουφού την πόρτα χτύπησε τελικά το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς παρά τις έντονες αντιδράσεις ο οίκος Christie’s έβγαλε τελικά στο σφυρί μια σπάνια επιτύμβια στήλη του 4ου αιώνα π.Χ. που είχε αφαιρεθεί από το αρχαίο νεκροταφείο της Χαλκίδας. Η Ελλάδα ζητούσε έως την τελευταία στιγμή την απόσυρση του μοναδικού αυτού αριστουργήματος το οποίο πουλήθηκε έναντι 104.000 ευρώ (128.020 ευρώ μαζί με την προμήθεια). Μάλιστα, το συγκεκριμένο κομμάτι έπιασε τιμή-ρεκόρ· η τιμή εκτίμησής του είναι μεταξύ 27.858 και 41.000 ευρώ.
Οι υπεύθυνοι του διεθνούς οίκου δημοπρασιών, παρά το γεγονός ότι είχαν στα χέρια τους όλες τις πληροφορίες σχετικά με την αμφίβολη προέλευση του αντικειμένου, έκριναν ότι η επιτύμβια στήλη «Δωριάς Ποσειδωνίου» μπορεί να δημοπρατηθεί κανονικά. «Με βάση τις δικές μας έρευνες και σύμφωνα με τον βρετανικό νόμο, είμαστε πεπεισμένοι ότι η δημοπρασία μπορεί να συνεχιστεί κανονικά», υποστήριξαν.
Η μαρμάρινη στήλη έχει ανάγλυφη παράσταση με δύο νεαρές γυναίκες και ένα μικρό κορίτσι. Το 1844 το σπάνιο αυτό έργο είχε καταγραφεί από τον Έντουαρντ Σάουμπερτ ενώ λίγο αργότερα το είδε και ο Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής. Σύμφωνα με τις ελληνικές Αρχές, αφού υπάρχουν αποδείξεις ότι το έργο ήταν στην Ελλάδα και μετά την απελευθέρωση της χώρας, έπρεπε να επιστραφεί.
O συγκεκριμένος αττικός μελανόμορφος αμφορέας αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή
Η επιτύμβια στήλη δεν ήταν το μοναδικό αμφιλεγόμενο αντικείμενο στη δημοπρασία. Μετά από εντατική έρευνα του δρ Χρήστου Τσιρογιάννη και σε συνεργασία με την Ιντερπόλ και τις ιταλικές αρχές, τέσσερις αρχαιότητες αποσύρθηκαν την τελευταία στιγμή. Πρόκειται για έναν αττικό μελανόμορφο αμφορέα, έναν ετρουσκικό, ένα αγγείο από την Απουλία και ακόμη ένα ιταλικής προέλευσης. Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Έλληνας ερευνητής που εργάζεται στο πανεπιστήμιο της Γλασκόβης υποστήριξε ότι τους τελευταίους έξι μήνες «ο Christie’s έχει υποχρεωθεί να αποσύρει από τις δημοπρασίες του οκτώ έργα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να συμπεριλαμβάνει στις βραδιές που διοργανώνει αριστουργήματα τα οποία έχουν αμφίβολη προέλευση».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι έρευνές του δεν είχαν σχέση με τη στήλη «Δωριάς Ποσειδωνίου», αφού αυτό ήταν θέμα με το οποίο ασχολήθηκε αποκλειστικά το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού.