Μόλις τέσσερις μήνες πριν από τις βουλευτικές εκλογές στην Τουρκία και την Παρασκευή ο πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου παρουσίασε ένα από τα μεγαλεπήβολα, σχεδόν αυτοκρατορικά, σχέδια της νέας Τουρκίας που ονειρεύεται εκείνος αλλά και ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά οδική και σιδηροδρομική σήραγγα που θα διασχίζει τα στενά του Βοσπόρου και θα συνδέει την ευρωπαϊκή και την ασιατική ακτή της Κωνσταντινούπολης, έργο κόστους 3,5 δισ. δολαρίων.
«Με αυτό το φιλόδοξο σχέδιο, θα οικοδομήσουμε μια νέα Κωνσταντινούπολη» υποστήριξε ο Αχμέτ Νταβούτογλου κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας του η οποία μεταδόθηκε από την τηλεόραση.
«Είναι ο πρόδρομος της “νέας Τουρκίας”» τόνισε επαναλαμβάνοντας το προεκλογικό σύνθημα του ισλαμοσυντηρητικού κόμματος που κυβερνά τη χώρα από το 2002.
Η σήραγγα αυτή θα περιλαμβάνει 3 επίπεδα: τα δύο θα χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία των οχημάτων, το τρίτο για τρένα και μετρό. Το μήκος της σήραγγας είναι 6,5 χιλιόμετρα, θα κατασκευαστεί μεταξύ των δύο γεφυρών που διασχίζουν το Βόσπορο και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2020.
Ο υπουργός Μεταφορών Λιουφτί Ελβάν διευκρίνισε ότι το σχέδιο αυτό δεν θα στοιχίσει ούτε σεντ στους Τούρκους φορολογούμενους καθώς γίνεται στο πλαίσιο μιας σύμπραξης δημοσίου-ιδιωτικού τομέα.
Μία πρώτη σιδηροδρομική σήραγγα κάτω από το Βόσπορο, η πρώτη στον κόσμο που συνδέει δύο ηπείρους, εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2013. Μια άλλη, οδική, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2016.
Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, που κυβερνά την χώρα από το 2003, ανακοινώνει τα τελευταία χρόνια πολλά και διάφορα μεγαλεπήβολα χωροταξικά σχέδια στην Κωνσταντινούπολη των 15 εκατομμυρίων κατοίκων.