Αμερικανοί και Βρετανοί ερευνητές ανέπτυξαν μέθοδο ανάλυσης σύμφωνα με την οποία συγκεκριμένες αναζητήσεις μπορούν να επηρεάσουν τους χρηματιστηριακούς δείκτες.
Μήπως τελικά απλές καθημερινές συνήθειες όπως το να ψάξει κανείς μια λέξη στη διάσημη μηχανή αναζήτησης της Google έχουν περισσότερες επιπτώσεις στον «πραγματικό» κόσμο από ό,τι φανταζόμαστε;
«Μπορεί» απαντούν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και της Σχολής Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Γουόργουικ που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ.
Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένους αλγόριθμους λογισμικού οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι μπορούν να συσχετίσουν το περιεχόμενο προηγούμενων αναζητήσεων στη Google με τη μελλοντική κίνηση των μετοχών. Η «πρόβλεψη», λέει, ότι πριν από μια μεγάλη «βουτιά» των μετοχών αυξάνονται κατά πολύ οι αναζητήσεις για θέματα επιχειρηματικά ή πολιτικά.
«Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, καταγράφουν σχεδόν το κάθε τι που ψάχνουμε. Τα αρχεία αυτών αναζητήσεων μάς επιτρέπουν να μάθουμε πώς οι άνθρωποι συλλέγουν online πληροφορίες, προτού πάρουν τις αποφάσεις τους στον πραγματικό κόσμο», δηλώνει ο επικεφαλής της ομάδας των ερευνητών Τσέστερ Κερμ.
Η σκέψη που απέδειξαν οι ερευνητές είναι «απλή»: όσο περισσότεροι ανά τον κόσμο χρήστες, επενδυτές ή μη, ψάχνουν στη Google για μια ευρεία γκάμα πολιτικών, οικονομικών και επιχειρηματικών θεμάτων, τόσο σημαίνει ότι αισθάνονται αυξανόμενη ανησυχία για το μέλλον των αγορών. Κατά συνέπεια, η έλλειψη εμπιστοσύνης θα «μεταφραστεί» τελικά σε μειωμένη ζήτηση για μετοχές και τελικά σε πτώση των τιμών τους.
Τμήμα σύνταξης pontos-news.gr