Τη διερεύνηση της καταγγελίας του του α΄ αντιπροέδρου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Π. Φιλντίση, για τα θέματα της Φυσικής στις πανελλαδικές ζητεί ο βουλευτής της ΝΔ Ι. Τζαμτζής με ερώτηση που κατέθεσε στον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο.
«Το 4ο θέμα είχε αναρτηθεί προ δύο μηνών σε ιστοσελίδα καθηγητών»
Ο α΄αντιπρόεδρος της Ένωσης κατήγγειλε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM ότι το 4ο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής είχε αναρτηθεί προ δύο μηνών σε ιστοσελίδα καθηγητών, που συνδιαχειρίζεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, και είχε προκαλέσει αναλυτική συζήτηση για τη λύση του μεταξύ των μελών της.
«Καταλαβαίνετε αυτό το θέμα σε πόσους συναδέλφους μπορεί να έχει μοιραστεί, με πόσους μαθητές μπορεί να έχει διδαχθεί», ανέφερε και τόνισε ότι η Ένωση θα ζητήσει εξηγήσεις από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων, αλλά και παρέμβαση του υπουργού Παιδείας για το θέμα.
Ο κ. Φίλντισης χαρακτήρισε μάλιστα το γεγονός αυτό ως «το μεγαλύτερο θέμα της τελευταίας δεκαετίας στις πανελλαδικές».
Ενστάσεις της Ένωσης Φυσικών
Ενστάσεις για τα θέματα είχε εκφράσει και χθες η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, σημειώνοντας πως κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση.
H Ένωση επανέρχεται σήμερα στο θέμα με νεότερη ανακοίνωσή της, στην οποία υποστηρίζει ότι «μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο» και «αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που ισχύει σήμερα».
Κάνει επίσης λόγο για «σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα, διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων».
Επιτροπή Εξετάσεων: «Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης»
Καθησυχαστική είναι η ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) του υπουργείου Παιδείας σχετικά με το θέμα που δημιουργήθηκε. Δεν απαντάει ωστόσο η ΚΕΕ στο αν πράγματι μέλος της είχε σχολιάσει το θέμα στο Φόρουμ αυτό. Και επίσης δεν απαντάει επίσης στο γιατί το θέμα επελέγη παρ’ ότι είχε εκφραστεί η αντίθεση μέλους της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ότι ακριβώς το θέμα αυτό είχε σχολιαστεί και συζητηθεί μεταξύ πολλών εκπαιδευτικών στο Διαδίκτυο.
Αντιθέτως η άποψη των μελών της ΚΕΕ, όπως αναφέρουν πληροφορίες, είναι ότι τα μέλη της και οι εκπαιδευτικοί μπορούν συζητούν και να ανταλλάσσουν απόψεις, ενώ στο Διαδίκτυο είναι πιθανόν να εμφανίζονται δεκάδες θέματα που μοιάζουν με αυτά που επελέγησαν.
Η ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρει:
«1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα “Φυσική Κατεύθυνσης” ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β’».
Πηγή: naftemporiki.gr